måndag 3 maj 2010

1 MAJ

Se även min hemsida www.cykelbloggaren.se

Lördag kl 12.30 startade jag min resa från Ystad . Vi (Stefan & Ola& Kenneth) hade medvind och sol även om inte värmen var så väldigt många grader. Landskapet vi rullade igenom gav oss många goda naturupplevelser. Vi slingrade oss med cykelspåret genom ett fantastiskt vackert landskap för mig som var i Skåne för första gången var det riktigt häftigt. Hammenhög stannade vi till och provianterade. Många härliga kontakter fick vi med folk både längs vägen och vid våra stopp. Landskapet skiftade ständigt, från slätter till kullar av större format. Det var relativt lättcyklat då vinden blåste oss i ryggen nästan oavsett vilken riktning vi trampade. Framåt kvällning började vi närma oss Kivik och då kom backar i mängd och proppsade på benmusklernas fullständiga närvaro. Lutningen var 8% och jag lovar det käns nästa lodrätt.

Kivik och Österlen

Är riktig pärla. Ett som sagt otroligt kuperat område med vyer som ger hissnande känslor. När vi rullade och trampade in mot Kivik så tonade havet upp sig i vackert glittrade och det var bara hur snyggt som helst. Har du inte varit i Skåne så åk dit, njut och bli slagen av dess skönhet. Vi hittade en liten plätt där vi kunde slå upp vårt tält för natten. Vi passade på att grilla under kvällen så gott mätta lite slitna somnade vi. (Okej då det var nog bara jag som var sliten)

Bilder kommer några längre fram har haft lite knappert med batteri, så därav den knapphändiga rapporteringen.

Goa Skånehälsningar

1 kommentar:

  1. Hej Kenneth!
    Skönt att höra att du har det bra och att allt fungerar. Ser fram emot att höra mer och få se bilderna...
    Fungerar allt som du tänkt dig med cykeln och packningen?
    Susanne

    SvaraRadera