måndag 3 maj 2010

2 Maj Söndag

Se även min hemsida www.cykelbloggaren.se

Kl 06.15 ringde klockan och nedmonteringen av tält och annan sovutrustningn började. Det var kyligt i luften inte med än 4 grader. Efter frukost var det dags att trampa sig genom Kivik och upp på cykelspåret. Det första som vi möte oss var en backe på 10% lutning jag lovar det är brant (störtlopp i fall man åker åt andra hållet). Men det räcker inte utan sen kom Brösarp backar och jag lovar de var ingen barnlek. Att få dom alldeles efter frukosten fick mig nästan att känna smaken av frukosten igen. Vi trampade oss mödosamt över kullarna för att sen terrängen långsamt för att sen övergå till lätt nerförslut som förde oss till Åhus. Innan vi kom fram till Åhus passerade vi Hanöbukten via en liten fin cykel och bilväg. Återigen fantastiskt.

Åhus
Glassbåten var en given attraktion som skulle besökas. Visst är det så att hör vi Åhus så tänker vi oss Åhusglass. Efter glass och middag i denna nyttiiga ordning var det dags för Ola och Stefan att ta sig hem. Nu fick jag stå på egna hjul. Jag trampade vidare genom ett landskap som mestadels kändes som en oändlig bygata avbruten av av

Mörrum
Jag började leta tält möjligheter vi 18 tiden men inte förren jag passerat kl 21.00 hittade jag ett okej ställe brevid en härligt brusande Mörrumsfors. Jag frågade några vänliga själar i Mörrum men beskrivningarna blev någon form av lop i det lila samhället, så hur jag än åkte kom jag fram till samma ställe. Oavsett vem jag frågade! Skumt!

Klockan 21 var det mörkt ute men jag fick upp mitt tält och somnade gott.

3 kommentarer:

  1. Kul att se att du kommit vidare, du gjorde ett bra pass igår. Tack för den fina turen i skåne, jag fick i alla fall smaka på motvinden.

    Ola

    SvaraRadera
  2. HAHA..räknade du inte med uppförsbackar ?? Mer backar kommer hehe..
    Jag är riktigt imonerad över din bragd och det skall bli jättekul att se dina bilder när de kommer upp på sidan. Idag måndag skiner solen i Säffle och jag hoppas faktiskt att det gör det över dig med. Jag skall försöka följa dina ortsnamn på karta så jag ser var du är. Kul

    SvaraRadera
  3. Tack för turen i skåne, ser att du tog dig en bra bit sedan vi skiljdes åt, hoppas att du får fina dagar.

    Ola

    SvaraRadera