tisdag 4 maj 2010

4 maj

Se även min hemsida http://www.cykelbloggaren.se/

Dagen började med en skön upplevelse. Men låt mig först berätta om orsaken. I går hamnade jag i Ronneby en trevlig stad ett fint bibliotek med trevlig personal. Så småningom var det dags att slå läger tänkte det vare dags med camping eftersom kroppen behövde en del hygenisk upprustning.

Hittade en camping som var stängd, ännu ingen säsong för camping. Men jag pratade med några trevliga människor som höll på att angöra en husvagn. Efter lite samtal blev jag erbjuden att att slå upp mitt tält på husvagnsägarens tomt. Generöst och trevligt, för att betala tillbaka så höll jag ställningarna till förtältet. Min insatts var enkel. Sen passade jag på att hygenisera mig. även om det inte fanns annat än kallt vatten, så var det skönt att ta av skunkdräkten.

Nåja i morse då jag vaknade var det en skön upplevelse, att ligga på en slät och goo gräsmatta. Möjlighet hygeniska åtgärder Mmmm. Kan det bli bättre?

Sen har jag cyklat genom ett fantastiskt landskap, blandannat ett naturreservat som heter Grindstugan. Kolla gärna länken, klart värt ett besök. Har nu landat i Karlskrona där jag blev intervjuad i Sydöstran en lokal tidning för trakten.

Efter detta lilla uppehåll som jag tillbringat på Biblioteket i Lyckeby ett charmigt bibliotek med anor. Charmigt och trevligt på alla sätt....

I morgon är det dags med uppföljning från Radio Värmland vid 10.00 tiden. Du kan även lyssna på det via webben när du har tid eller bor på annat ställe. Lägger upp en direktlänk i morgon. Men här har du länken till Radio Värmalnd rent allmänt.

Nu cyklar jag strax vidare, ha det riktigt gott.

PS Glöm inte barnfonden, har du hemsida kan du länka till barnfonden. Kostar inget och ger mycket...
Tyvärr kan jag fortfarande inte tracka min cykling med kartan men det kommer när laddaren anländer.

Kenneth

1 kommentar:

  1. Hej. Jag cyklade tillsammans med min make och ett par kompisar från Haparanda till Ystad för cirka 10 år sedan. Vi följde ostkusten, så det är kul att följa din färd genom Sverige. Jag och min make bor i Tomelilla, 1,5 mil norr om Ystad så när vi passerade Ronneby var vi ju nästan hemma. Du kommer säkert efteråt att minnas resan som en upplevelse, sedan att du gör det för barnfonden är ju ytterligare ett plus.
    Birgitta i Tomelilla

    SvaraRadera