måndag 3 maj 2010

Eftermiddag dag 3 3 Maj

Se även min hemsida http://www.cykelbloggaren.se/

Hallå igen! Härligt att läsa alla kommentarer. Tanken för mig är att cykla 8 mil per dag. I dag den tredje dagen blev det bara 6mil. Dagen har varit trevlig men tung, blåsig och mest uppför, åtminstonde känns det så. Ingen sol utan bara moln. Men även Blekinge har har ett fantastiskt landskap och bjuder på en härlig och dynamisk natur. Kusten är vacker, bergig och karg. Skogarna är fyllda med mattor av utslagna vitsippor en prakt och mäktighet som här bara våren till. ett annat roligt inslag när man sitter där och trampar är fasaner som på sitt ryckiga sätt tar sig över vägarna.

Började som jag skrev tidigare i Mörrum. Hamnade sen i Karlshamn och nu sitter jag på biblioteket i Ronneby. Passar på att ladda telefonen under tiden. Fick besked att min försenade vind och solladdare till telefonen äntligen kommit så nu är det bara hemifrån mig och till mig den ska. Det är ingen som ska till Östkusten eller? Orkar inte riktig med att cykla hem och hämta den! Nåja den lösningen ska vi nog kunna knäcka.

Har för tillfället inte möjlighet att göra min färd synlig pga av den ovan nämda felplacerade laddaren.

Barnfonden har till dags dato sålt sålt 15 träd men bara 3 sen jag började cykla. Har du 50 kronor över eller vill ge en present med mervärde till någon då vill jag att du satsar 50 kronor på att köpa ett träd till barn i Kambodja. Det handlar om fruktträd mango, kokos och jackfrukt. Det är barn som inte har fullt så goda förutsättningar i sin närmiljö men med din insats så kan du göra mycket.

Det skulle vara kul och fantastiskt bra om det kom in 1 träd för varje mil jag cyklade alltstå 250 träd. Vill du ta din del av utmaningen och vara med mig en mil i form av ett fruktträd jag skulle uppskatta det och barnen skulle ha en chans att må bättre och hålla sig friskare.

Nu ska jag snart försöka hitta en sovplats i Ronneby.

Ha det gott jag hör av mig!

PS Ctefan jag cyklar ostkusten hela tiden så kom igen med lite uppmuntran. Ge mig en adress och telefonnummer på cykelbloggaren@gmail.com

DS

5 kommentarer:

  1. Åker du förbi Kalmarstravet? kanske Britt kan skicka paketet dit och jag ringer och fixar att någon tar emot det?

    SvaraRadera
  2. mm det kanske är bäst att du tar ledigt lite till. eller så köper du ett kålhuvud så lat masken kommer ur dig he he

    SvaraRadera
  3. Heja brorsan! Hoppas att du har det bra på din cykeltur. Hör av dig när du närmar dig Nyköping så ska du få en kopp kaffe :-)

    Lillebror

    SvaraRadera
  4. Hej Kenneth!
    Vi följer med spänning din färd genom lamdskapen, färden genom Österlen och Brösarps Backar kunde jag riktigt se hur mjölksyran kom och jag tror du var röd som en tomat i ansiktet. Hur går det med rumpan? Ha dä. KM o UM

    SvaraRadera
  5. Kalmartrakten välkomnar dig med begymmande grönska och nygödslade åkrar.
    /Ctefan

    SvaraRadera