måndag 4 juli 2011

Till Hallunda (Sthlm)


Kustvägen mellan Nyköping - Hallunda (Sthlm) bjöd på en varierad och skön cykeltur. Öppna ytor, skog, backar och plan mark. Mest asfalt men även en fantastisk sträcka med grusväg som förde mig varsamt genom ett riktigt kulturlandskap. När jag i vanlig ordning lagade mat på en parkeringsplats, kom det två tjejer i 14 årsålder och frågade om jag hade pump, Deras cykeldäck så lite platta ut. Javisst får ni det, dom pumpade på och när dom var klara frågade vart dom skulle så berättade dom att dom hade gjort en lista med saker dom ville göra innan dom skulle dö.

13 år och redan så visa, att sätta mål och kämpa för att nå dom det är härligt. Jag hoppas att dom orkade fram till Salem om inte så hoppas jag dom provar igen och igen ända till det dom klarar sina 10 mil.

I morse hände en liten otäck grej.

Men först förhistorien: Igår hittade jag ett fint lite skogigt område att slå upp mitt tält. Det blev en mossbeväxt berghäll lite ojämn men madrassen och tältet fick plats. Däremot så kunde jag inte få ner några tältpinnar.

Under natten måste jag i sömnen förflyttat tältet för strax efter klockan 6 i morse rullade tältet runt. Det kändes riktigt otäckt och oväntat.

Om go och välcyklad dag.

PS Mosken ligger i Hallunda, jag gillar ett kulturellt land med mångfalld av människor och uttryck.








Barnfondens logga på min blogg klicka gärna på den och skänk ett fruktträd till barn där du gör skillnad.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar