tisdag 5 juli 2011

Från Hallunda till Täby

Här lite utsikt från Västerbrom i Stockholm.

Stockholm på cykel var komplicerat: motstridiga skyltningar, vridna skytar, övermålade skyltar och givetvis vägarbeten där finns inga skyltar.

Men Stockholmare av alla nationaliteter är hjälpsamma och generösa med tips ideer och hjälp.

Lunch med utmärkt mycket god matig svampsoppa avnjöts hemma hos svägerska en kopp kaffe och sen trampa vidare.

När jag lämnat stan på väg norrut träffade jag Peter en trevlig man som älskar att cykla. Han ville ha en likadan cykel som mig. Vi utbytte telefonnummer efter ett långt och trevligt samtal.

Sen har jag cyklat det vackraste avsnittet hitills av cykelspåret, kilometer efter kilometer vid havet ljummen vind skön temperatur runt 20. Stocksund heter området helt fantastiskt.

Nu ska jag snart sova i det fria.











Barnfondens logga på min blogg klicka gärna på den och skänk ett fruktträd till barn där du gör skillnad.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar