onsdag 28 april 2010

Radio Värmland och livet




Se även min hemsida www.cykelbloggaren.se

3 dagar precis så startar resan. Ystad till Haparanda som du kanske har hört så cyklar jag för barnfonden. Jag vill ge något vidare till andra människor utifrån allt jag fått själv i form av mitt liv. Det handlar om att ge fruktträd 50 kr (mango, kokos, jackfrukter) till barn i kambodja och därmed bättre livsmöjligheter med hållbar ekologi och bra näring. Vi tar så mycket för självklart i allt vårt goda liv. klicka gärna på länken ovan och ge ditt bidrag eller bli fadder.

Har haft en fantastisk dag, med förberdelser och intervju i radio Värmland som kommer att följa mig på resan 1 gång i veckan under resan. Vill du lyssna på inlägget och dessutom bra musik kan du klicka på länken nedan.

Per Berg SR Värmland frågade hur man förbereder sig mentalt och det handlar om att gilla läget och njuta av nuet. För hoppas man att livet ska leva upp till ens egna förväntningar kommer man troligen vara missnöjd och bitter 95% av livet alla vakna timmar eller vad tror du?

Jag blev intervjuad av Per Berg för radio Värmland skickar med en länk till intervjun på annons 3 min in i programmet intervjun 6.50 in i programmet.

http://sverigesradio.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2336272&BroadcastDate=&IsBlock=

Artikel i NVT o Säffletidningen



1 kommentar: