torsdag 8 april 2010

En liten träningstur på 38 km

Se även min hemsida www.cykelbloggaren.se

Regn, dimma och 5 grader. Perfekta träningsförhållanden för att känna på hur det kan vara och vad jag behöver i klädväg. Trampade iväg lugnt och stilla, en tur och retur Åmål, Säffle.

Det kändes skönt och ibland väldigt tungt men inte oväntat, gym träning och stillasittande är ingen optimal grund för långfärdscykling. En skön och blöt upplevelse där jag insåg att mina ben behöver betydligt mer träning för att kunna föra mig genom Svearike.

En av höjdpunkterna var att passera 7 meter från en stor fin råbock som lugnt idisslande konstaterande, att ett så långsamt fordon som mig på cykel inte utgjorde någon större fara.

38 km slutade turen på vilket gör mig ganska nöjd även om jag vet att från 1 maj behöver jag åstadkomma 10-15 mil per dag. Men den dagen den glädjen;) Mina lite ömma muskler tycker att det är snart dags att lägga sig i sängen och sova, för att i morgon få slita lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar