lördag 10 april 2010

Beskjuten!

Se även min hemsida www.cykelbloggaren.se

Jag har läst många bloggar och hemsidor som handlar om människor som har rest i främmande land, klarat sig bra utan intermezzon. Cyklat i Irak utan beskjutning.

I dag skulle jag cykla till jobbet alltså turen mellan Säffle och Åmål. Halvägs alldeles norr om soptippen åker en bil förbi riktning norrut vinrödherrgårdsvagn av något slag. Bakre vindrutan var nervevad och när den passerade så small det till i cykel. Första tanken var att det var en sten eller nåt annat som studsat. Men på cykelväskan fanns färg av en gul paintbollkula.

Obehagligt, men jag fortsatte att cykla. En stund senare känner jag mig iaktagen tittar ut på E 45an ser samma bil och sen smäller det till igen. Den här gången tar det på ramen. Nu plockar jag fram kameran för att fotografera den vildsinte skytten men då uteblir han eller hon (tur är väl det).

Lever vi helt säker eller i vårt lilla trygga land?

1 kommentar:

  1. Tjena Kenneth! Schysst idé det här med cyklandet;-) hoppas "försäsongen" går bra.. Jag läste på din blogg att du tänkte passera Östergötland, så jag tänkte att om du har planer på att passera Linköping så är du mer än välkommen att hälsa på hos mig och Maja! Här finns både mat och husrum, vi är dessutom här nästan hela sommaren så kanske även då du passerar;-) hör gärna av dig om du har vägarna förbi. / Daniel Kvaldén

    SvaraRadera