lördag 24 april 2010

En härlig mötesplats

Idag fanns jag tillsammans med cykeln på 45an dagarna här i Säffle. Ett köpcentra med lite olika affärer bland annat Sportringen som är en av mina sponsorer. Cykeln har en viss attraktionsförmåga som gör att människor stannar till kommenterar och pratar.

Det är fantastiskt roligt, det finns många frågor om cykeln, varför jag gör det jag gör och om Barnfonden som jag cyklar för. Efter några timmar när det glesnade ut i köpcentrat trampade jag iväg till torget i Säffle där det var "Gubbdag". Givetvis fanns det bilar, båtar och annat "manligt" på torget och även cyklar däribland min. Tyvärr glömde jag kameran. Ni får kika på inlägget nedanför så har ni i alla fall en bild sen i torsdags.

Sen har vi haft lite kalas här hemma och klockan 22.00 stod jag ute i svarta kalla natten och skruvade på min cykel. Man kan inte annat än förstå att det behövs både en och annan skruv lös för att lördag kväll hålla på på dette viset.

Men å andra sidan är det väl lika bra att vänja sig att lördagarna kommer att vara jag och cykeln ett tag framåt.

Imorgon blir det intervju med lokaltidningen och mer skruvande och fixande på tja ni vet vem. I morgon lovar jag att det blir lite bilder.

Dagens citat
"Sanningen smärtar. Kanske inte så mycket som att kasta sig upp på en cykel utan sadel, men den smärtar". Källa:Frank Drebin

Se även min hemsida www.cykelbloggaren.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar