torsdag 21 januari 2010

Träningen går lite tungt

Se även min hemsida www.cykelbloggaren.se.

Utanför är det natt, snödrivorna reflekterar gatlyktornas sken. När jag sitter här och förbereder en kurs som jag ska leda i morgon plötsligt så ser jag nåt skymta i ögonvrån. Där ute på gatan står de, ganska utmärglade och hängande huvuden. De har haft en tuff vinter de vackra rådjuren.

Själv har jag haft det bra i vinter, bra mat (lite för mycket) och början på en bra träninsperiod. Men just nu går det lite tungt. Kommer inte loss, det bara står och stampar. Känner igen mönstret från andra situationer i livet, färdigheter tar tid att utveckla och visa perioder är de väldigt avlägsna. Tror jag sover lite, för korta nätter så kroppen hinner inte återhämta sig.

Men hur motiverar man sig att sova mer när det är så tråkigt att sova bort en massa år när det finns så mycket roligt att göra. Samtidigt vet jag att både vikt och prestation påverkas av en kropp och ett psyke i balans.

Men sdet är väll bara att gå och lägga sig. Nu kanske så hinne jag sova några timmar tills jag går upp. Ha det gott har du nått bra tips för att hitta motivation för att sova mer.'

Kenneth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar